tabung ayam

Saturday, 24 November 2012

Dapat durian

Assalamualaikum
Hai :)

Terjaga dari tidur pkul 2 setengah petang tadi. Sebabnya tidur pukul  6 pagi tadi. Lepas 10 minit terjaga dapat msj dari encik pakwe yang tanya nak durian tak. Ape lagi semangat lah jawab NAKKK!!. Teringin gila nak makan durian sebab macam da lama je tak makan buah tu. Durian tu encik pakwe ambil dari kampungnya, sanggup pagi2 tadi dia balik kampung atoknya dan pulang sebentar tadi.

Dalam sejam lepas bangun tidur tadi, dia suruh tunggu depan rumah sebab nak bagi durian. So, aku apa lagi keluar la dengan keadaan yang tak mandi ngan seluar tidurnya lagi sambil tersengih2 macam kerang yang tak berapa nak busuk. Dia pon takleh nak buat apa, menggeleng je la. Lepas dia tolong bawakkan durian masuk rumah semua. Borak2 sekejap dalam lima minit kat luar rumah. Tetiba dia cakap, macam shukur adan x? Sebabnya dia pakai baju Harimau Malaya. Dan jawapan aku, memang tak lah kan awak tu nak macam Shukur adan segala.

Durian kampung mari

Ni da makan dua bijik da durian ni, rasa best giler2. Memang la kena cakap best kan, orang da penat2 pergi kutip durian semua, dengan kena turun naik bukit semua bawak kereta sorong segala takkan la ko nak cakap tak sedap kan farhana oii. Eh, tapi memang serius sedap, kuning giler isinya.

Thanks ye mok, kenyang den makan durian

4 comments:

  1. duhh!!ade durian....seb baik housemate aku bwk blik skit...takdo lah den jeles

    ReplyDelete
  2. bestnya ada org tolong carikan durian.

    bw & follow.. salam ukhwah

    ReplyDelete
  3. nadia, kiteorang balik umah atok malam smlm :)
    mata aku da berpinar2 sbb kne bgn awal

    ReplyDelete